Google Ads Tamatkan Broad Match Modifier. Jadi Apa Pilihan Keyword Matching Yang Ada?

0

 

Seperti dimaklumkan pihak Google Ads, matching keyword BMM atau Broad Match Modifier akan ditamatkan fungsinya bermula Februari 2021.

Jadi apa pilihan yang kita ada sebagai pengiklan atau advertiser di Google Ads?

Ok dalam Google Ads ada 5 matching keyword, meh kita belajar sikit:
cth keyword: kereta sewa kl

  1. Broad Match: akan capture atau triggered search query almost semua relevan keyword (walaupun kita rasa macam tak relevan).. tiada tanda apa diperlukan semasa setup..
    contoh search query akan triggered dan paparkan ads anda adalah: kereta sewa kl, vellfire untuk disewa, lori sewa dengan pekerja, so jauhi.
  2. Phrase Match: akan triggered oleh search query dalam bentuk frasa samada sama sebijik macam ditaip pengguna, atau ada perkataan tambahan depan atau belakang
  3.  

Jawapannya ada diberikan pihak Google sendiri..

Iaitu gunakan Phrase Match yang baru..
dalam makluman dari pihak Google, phrase match yang updated ini akan memainkan peranan 2 dalam 1 iaitu sama seperti phrase match dan juga BMM.. jadi untuk setup yang baru, pakai sahaja setting matching keyword Phrase Match.
ini contoh macamana ianya berfungsi

Jika dah setup BMM? ikutkan apa yang dinyatakan pihak Google Ads, boleh teruskan sahaja dalam bentuk BMM. tapi untuk yang setup baru, setup sahaja guna Phrase Match..

ok faham? dah lama sifu tak buat kelas untuk anda semua belajar Google Ads ni kan?.. yang ada sekarang pun ebook belajar google ads je.. kelas tu doa-doakanlah ya..

The post Google Ads Tamatkan Broad Match Modifier. Jadi Apa Pilihan Keyword Matching Yang Ada? appeared first on SifuAdwords.

Share.

Comments are closed.